tisdag 20 april 2010

Socialt experiment

Jag har insett att jag vet väldigt lite om vad folk anser jag är för person. Vad jag sänder för bild av mig själv.

Om jag vill sända ut en specifik bild av mig själv; är det den de ser, eller något annat? Exempel: Om jag försöker sända en signal att jag är en generös person, kommer folk se mig som en generös person eller en person som försöker vara generös? Får man olika reaktioner från folket beroende på vilket av de två de ser?

Jag måste fundera ut en mätmetod för detta...


Just generositet är dock inget exempel jag tror är bra för forskning, då folk reagerar så olika på generositet riktat mot dem. Det är heller inte någon signal jag känner jag bör förmedla mer. Jag ger när jag känner ett överflöd. Skillnaden mellan att känna överflöd och brist är bara en tanke bort. Vill man ge har man råd att ge. Till viss del även vice versa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar