lördag 29 maj 2010

Dagen igår

Ganska händelserik kväll igår. Det dracks en hel del. Var på förfest med en hög ekonomer, och fick för mig att bryta arm mot killen med de största armarna. Regeln var att jag fick använda båda. Armarna, alltså.

Jag hade inte en sulle, som det så vackert kan kallas. Nu är det även så att händelseförloppet dokumenterades, så jag bestämde mig för att lägga upp det här på bloggen. Pre-empitive strike, så jag slipper bli utpressad för det vid ett senare tillfälle.

Hur som haver, man ser mig i videon förlora rätt fort. Sen tar Andersson över, med samma villkor som jag hade. Det var lite jämnare fight, men den avslutades aldrig. Bordsbenet gick av från tyngden. Men Lito var kvickt fram med tejpen. The perfect crime, då ägaren till bordet var borta vid tillfället. Ska bli kul att få höra hur länge det kommer dröja för'na att se't.



"Det som inte går att laga med tejp, är trasigt" som en vis man en gång sade.



Efter förfesten drog vi på Corona och såg 250 kg kärlek och Björn Rosenström. Kung. Jag fick mig en skiva av 250 under deras spelning. Sångaren hade en liten grej för sig att ta en skiva och stoppa den intill skrevet innan han delade ut den. Han kallade det frukost. Min skiva slapp frukost, tack och lov.

Rosenström körde fina gamla klassiker, alla sjöng med i alla låtarna. Saknade Flourtanten och Gunilla dock. Men fortfarande, kvällen allt som allt var 5 av 5 valfria substantiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar