onsdag 8 juli 2009

Lista över saker som kan göra mig unik

Har bestämt mig nu. Mitt trademark, "Dreads ©", kommer ryka. Dags att hitta nya sätt att göra mig unik på. Helst något som har att göra med en egenskap eller färdighet jag besitter. På den fronten behöver jag verkligen utvecklas.. Min bästa färdighet är Tetris, och jag har ingen (positiv) utmärkande egenskap alls. Komponerar en lista på tänkbara saker jag kan utveckla för att bli utstickande:

*Bli dansare. Kanske streetdance, bli en hejare på bugg, eller varför inte bli en tango-nisse? Finns många möjligheter.. Jag är någotsånär passabel med dansmatta och Dance Dance Revolution, så om inte annat har jag konsten att röra benen fort.

*Bli politisk. Jag har redan en ideologi jag följer, och har stort intresse inom ämnet. Om jag skulle göra ett namn genom mina åsikter skulle det dock krävas att jag lär mig bli en bra talare. Det är i och för sig en sak jag skulle må bra av att bli. Tyvärr skulle jag inte vara unik.

*Bli musiker. Jag har försökt knåpa ihop några låtar under mitt liv. Ingen jag kan klara färdig än, för jag blir aldrig nöjd. Jag kan trubadur-spela på aukustisk gitarr någotsåväl, så kringresande trubadur på kroger och pubar och spela covers vore något. Alternativt kan jag försöka hitta något band och lära mig elgitarr, eller kanske trummor? Något som skulle göra mig mer unik vore dock om jag lärde mig spela dragspel. Jag har fått ett av min gode fader, så det skulle kosta mig gratis.

*Bli samlare. Det finns många intressanta saker man kan börja samla. Jag har testat det förut vid några tillfällen, men jag har alltid tappat intresset och/eller objekten efter kort tid.

*Starta en rörelse. Kanske en sekt. Att folk skulle kalla mig "Ledaren" eller "Mästare" skulle sannerligen göra mig unik. Att få följare skulle nog tyvärr visa sig svårt, då jag, som tidigare nämnt, inte är en bra talare.

Kommer inte på några fler nu.. Har ni förslag får ni gärna komma med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar