söndag 15 augusti 2010

Drömmen om drömmen

Jag befann mig i en halvt gigantisk villa belägen i Kungsbacka. jag hade gått och lagt mig på en soffa. Jag somnade. Jag drömde att jag gick ut ur villan. Jag hade på mig gulbruna jeans, gulbrun hatt och gulbruna skor. Inget på överkroppen. När jag lämnat byggnaden, och vände mig om, fanns dörren inte kvar. Istället fanns där ett meterhögt staket av sten, som höll tillbaka en öken från att fara ut på vägen. Jag lutade mig mot stenhögen. Kvällen var mörk, och tack vare sanden och min klädsel så blev jag osynlig.

Jag vaknade ur drömmen. jag klev upp ur soffan och gick till köket, där Elvis och Bull höll på att göra drinkar med kaffe och vin i. Jag beslöt mig för att gå och lägga mig igen. Dock när jag vände mig om såg jag att en okänd kille hade snott soffan från mig, låg där och sussade. Min Gode Fader hade lagt sig på mattan framför soffan.


En dröm i en dröm. I blame Inception.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar