söndag 14 mars 2010

Helgen som varit

Jag lyckades ta mig genom helgen utan att färga den någon annan färg än vit. Yay me. Inte haft så mycket för mig dock, så vet inte om jag kommer göra't igen på ett tag.

*Lirade Dragon Age som en galning i flera timmar i fredags. Och då menar jag flera timmar. Från runt 19 till 3. Kanske inte det bästa sättet att spendera en fredagkväll/natt, men nu kommer jag inte känna behov av att spela det, eller något annat, på ett bra tag. Så det är en investering, kan man säga. Eventuell fritid i den nära framtiden kommer inte gå åt det spelet, utan åt någonting helt annat. Förhoppningsvis något vettigare.

*Löpte Nydalasjön runt när jag vaknade därefter. Ingen träningsvärk efter den rundan, till skillnad från i tisdags (eller om det var måndags). Jag kunde inte resa mig från sittande ställning utan hjälp av armarna i flera dagar.

*Vi hade fått två svar på våran blocket-annons om sökandet efter inneboenden. En flicka på 22 och en pojke på 18. De skulle kommit och tittat på lägenheten (och blivit evaluerade av oss) igår respektive idag. Flickan hittade ett annat boende och sket i oss. Pojken kom inte. Jakten går vidare.

*Äter just nu husman hårdbröd med havssaltat smör och kall kokad potatis. Kryddat med vitpeppar. Inte så tokigt, faktiskt. Ett bra sätt att använda överbliven potatis iallafall. Och det är billigare än ostmackor.

*Jag minns för få drömmar på sistone.. Jag tror jag måste ta mig till staden och införskaffa en diktafon. Har jag en sådan liggandes bredvid mig vid sängen borde det gå mycket lättare att föreviga drömmarna. Det är smidigare än att plocka fram papper och penna, samt att jag inte riskerar inte att glömma drömmen p.g.a. för mycket rörelser på morgonkvisten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar