lördag 17 september 2016

Svammel

5 år med alkohol. 5 år med ångest. 5 veckor utan alkohol. 5 veckor utan ångest. 5 timmar med alkohol. 5 enheter tid ångest. Hade jag vart en klok mänska hade jag dragit ett samband. Men jag, till skillnad från dig, föddes till en Jonthe (egentligen Jonathan) som kan se lösningar åt problem åt andra (gissningsvis) men inte ens se sina egna problem när de befinner sig i glaset framför. Jag har kunskapen bakom vad som genererar min ångest, men jag saknar vetskapen om den. Som att förstå integraler utan att förstå funktioner.

 Kanske inte. Än har jag inte stött på ord som är lämpliga till att förklara vad jag menar. Jag har redan glömt allt jag skrivit hittills. Detta kommer bli en spännande läsning imorrn. Eller senare.

Edit: Jo, intressant var det. Jag förstår hälften av vad jag tror jag menar. Det där med funktioner och integraler betydde säkert någonting häftigt, men vad kan jag inte säga nu. Jag kunde inte när jag skrev det här heller, uppenbarligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar