tisdag 11 oktober 2016

Giant Douche and Turd Sandwich, del 2

Så, Donald Trump. The Chump. Giant douche.

Tanken var att diskutera varför han vore ett dåligt val, nu i del två av serien. Men det är ingen utmaning. Som att bowla med barnskenor. Med ett klot lika stort som banan är bred.

Nej, om jag ska kunna diskutera han på Jonthes fantastiska tankar drömmar och kreationer måste jag göra något svårare. Jag ska diskutera varför han kan vara ett bra val.

Hans popularitet beror på att folk är missnöjda. Missnöjda med politiken som den utförs, missnöjda på politikerna själva. En röst på Clintan är en röst på att behålla situationen. En röst på Trumpinator är att ändra den. På gott eller ont så tror jag han kommer ändra många situationer. Personligen gissar jag att få saker som ändras kommer ändras till det bättre. Men även om så blir fallet vidhåller jag att världen kan tjäna på att han blir Commander-in-chief. Med följande argument:

Ju mer han hinner förstöra under sitt mandat, desto mer kommer folk inse att en sån människa inte borde tilldelas makt. Har vi tur kommer Mr. Douche ses som ett lågvattenmärke i historian. Folk kommer peka på hans foto och säga: "Han. Det var han som fick USA att inse att deras modell var trasig och destruktiv." På samma sätt som Galileo är en symbol för medeltidens slut, fast tvärtom.

Det kanske kommer ta världen 20 år att reparera hans skador. Men det kommer följa 100 år av vettigare beslut, om mina gissningar visas korrekta. Av det skälet (och de skäl angivna i del ett) anser jag att Trump borde bli president. Iallafall då folket vart så korkade att de valde bort helyllegubben Bernie. Lite skit förtjänar de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar