söndag 25 oktober 2009

Bortglömd dröm i tidig betaversion

Skrev ner en dröm för ett antal dagar sen. Har tänkt skriva upp den här ett bra tag nu, men aldrig kommit ihåg när jag haft drömboken till hands förns nu. Kruxet är att det var så länge sen jag skrev, så jag har inget minne av drömmen. Samt att jag hade lite halvt bråttom när jag skrev ner den, så det är bara stödord. Jag kan för mitt liv inte minnas vad stödorden stog för. Så jag tänkte visa för er ett unikum: Ni ska få ta del, ordagrannt, av det jag skrivit. Jag fyller i i parantes då jag tror mig minnas kompletteringen.

GHT. Var på ett nytt universitet med stor och mellan. Jag såg människor korsa
(vattnet, det gick en älv genom, inte helt olikt Umeå Uni). Systers respektive med barnvagn, Vikingen på cykel (de var de som korsade). De andra (vi var ett party på cirka 10 st) trodde mig inte (när jag påpekade det, de vägrade titta). Jag och fru kunde inte minnas de andras namn (hade en fru i drömmen, inget minne av vem eller hur hon såg ut). En hette Hans Gruber, jag föreslog att han kunde hjälpa oss (minnas namnen). En annan Hans Gruber kom. Han var doktorand i minne.

(Vi gick in på ett studentfik) Stället var fullt av tjejer som stötte på männen. Uppringd av anonym tjej. Hon la på i örat på mig (när jag försökte låta intresserad). En gammal kvinna berättade att alla tjejer var lesbiska. De raggade, men ville inget mer. Jag gick tillbaka till gruppen. (Såg att Hans Gruber fick reda på det också.) Han fick ett psykbryt.

Ingen aning vad jag menade med GHT. Kanske står GFT, men det blir inte tydligare för det.
Hans Gruber är namnet på ondingen från Die Hard. Jag har inte sett den filmen på jag vet inte hur många år.


Note to self: Skriv ner drömmarna tydligt, eller tolka anteckningarna senast samma dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar