måndag 12 oktober 2009

Drömmen om fåglarna

Drömde jag var i en krater i öknen. Militären hade satt upp en bas där, för att kunna angripa en infektion i sin kärna. Det var fåglar som bodde där, typ gamar, och hade någon form av virusinfektion som gjorde dem galna och anföll människor. Min Gode Fader befann sig där, som fältläkare och forskare. Av något skäl hade han tagit med sig mig och Min Gode Broder.

Min Gode Broder stötte på några av sina polare där, Struts och Katt. De hade kört dit med en husbil, satt vid den och drack öl. Gode Broder hakade på dem. Fåglarna cirkulerade runt dem, men vågade inte anfalla på grund av öldoften. När jag gick dit kom en gammal tjock gubbe och sa åt dem att sticka därifrån. De hoppade in i husbilen, och Gode Broder försökte få med mig. Hans polare sa dock att det inte fanns plats
(husbilen var i princip tom, de jävlarna). Jag sa att jag skulle hjälpa Gode Fader med forskningen, kasta sten på fåglarna och ta blodprover från infekterade.

En av fåglarna kastade en tom ölburk på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar