torsdag 10 december 2009

Drömmen om festen på landet

Jag drömde nu imorse. Tyvärr så kom drömmen mellan 8.00 och 9.15. Dagens föreläsningar började 9.15. Så.. inte så mycket tid över till att fundera på drömmen, eller att skriva ner den. Men några fraktioner av den minns jag.

Jag skulle på fest. Det var sommar ute, sol, fågelkvitter, grönt gräs, blommor och 28 grader varmt. Jag var ute på landet (något land), i en by som elektroniken glömt. Jag och Min Gode Broder befann oss i en halvt förfallen stuga i byn, och förberedde oss för dagen. Min Gode Broder klädde sig snabbt, och ville inte vänta på mig, så han drog. Han lämnade mig med förmaningen att klä mig ordentligt.

Jag testade några olika t-shirts, men det var så varmt att jag knappt kunde bära dem. Och byxor av olika slag var inte att tänka på. Jag beslutade mig för att gå ut helnaken. Jag passerade en familj som var ute och bondgårdade sig. En gammal man med hatt
(tänk Pettson i Pettson och Findus) som mockade någon sörja och stirrade på mig som jag var galen. En söt tjej bredvid han, i pigutstyrsel, som log blygt åt mig, samt två barn under tio år som tittade på mig med en beundran likt som om jag var klädd i rustning och dödat en terroriserande drake.

Jag kom ifatt Gode Broder på vägen. Han skällde ut mig för min brist på klädsel, och sa att jag kommer skämma ut mig själv, och han. Vi gick till festen. Alla utom Gode Broder var nakna.



Uppdatering: Det visar sig att det här inlägget är #99. #100 måste jag göra något kul med, känns det som.. Det kan ta några dagar/veckor innan jag kommit på vad, dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar