lördag 19 december 2009

Lista över positiva saker, och lista över bortglömda saker

Jag och Min Gode Broder tog oss till Skellefteå idag, bilvägen. Han missbedömde bensinmängden dock, så vi fick knata på i 50+50 minuter för att köpa dunk och bensin. Det var illa, men kunde vart värre.

*Det har varit sjukt varmt idag (jämfört med dagarna innan).
*Det fanns en belyst cykelväg som löpte paralellt med bilvägen.
*Det snöade inte.
*Det haglade inte.
*Preem var öppet.
*Preem sålde dunkar.
*Preem var (relativt) nära.
*Bilen hade kvar batteri när vi kom tillbaka till den (2 timmars varningsblinkers är en riskfaktor).
*Bilen tog sig ur diket (som vi körde ner i för att inte vara ivägen) utan problem.
*Jag köpte en Tia-lott på Preem, och vann 1o kronor.
*Jag är ett äventyr rikare.

Kalla mig Optimistiske Jonthe.


Upptäckte nu, när jag skulle lägga mig, att jag glömde en påse med saker som jag kommer sakna nu medan jag är bortrest.

*Rakhyvel.
*After Shave.
*Tandborste.
*Deodorant.
*Linsetui.
*Linsvätska.
*Ansiktsrengöringsvätska.
*Ansiktsfuktningsvätska (lättare att minnas vad de kallas när man kan kolla det på behållarna, men kunde jag det skulle jag inte ha en lista att skriva).
*Piercingrengörningsvätska.
*Tops (till piercingrengöringsvätskan).
*Duschcreme.

Kalla mig Osanitäre Jonthe.

Uppdatering: Kompletterade bortglömda-listan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar