torsdag 6 augusti 2009

Dagens intryck

Varit hos Bull (Pull? Jag minns aldrig vem som var vem..) och hängt idag. Vi såg I am Legend, grymt skön film. Jag hade sett den tidigare, men i början av slutet skedde saker som fick mig helt chockad, som jag inte mindes hände. Uppenbarligen hade jag inte sett färdigt den förra gången, och totalt glömt bort det. Jag hade ändå ett hum om vad jag trodde skulel ske, så jag måste även ha skapat ett eget slut i hjärnan.

Det riktiga slutet var mycket, mycket bättre.


På bussresan till (och från) Bull (Pull?) upptäckte jag någonting. Den generella responsen av ögonkontakt med främlingar har blivit sämre sen jag skalade skallen. Mest signifikant sämre respons får jag från grupperna "tanter" och "utlänningar", som generellt visar mer rädsla respektive aggrisivitet mot mig. Jag får öva upp mitt happyface, så jag inte blir nerslagen eller något.


Jag stötte på en kille som avgav sig någonting jag har korat för "pensionärsdoft" idag. Doften, som råkar vara det värsta jag vet, är ofta förekommande inom pensionärsboenden, alkisar, folk med problem med blåsan och andra som sviktar med hygienen. Jag hoppas innerligt att jag tappar doftsinnet innan jag blir tvångsinlagd på ett panchisställe av min son eller dotter som vill åt mitt hus. Om inte annat får jag operera bort det. Doftsinnet alltså.


Uppdatering: Glömde nämna en till effekt av min brist på man. Jag har gått runt hela dagen och skrapat damm från stubben. Fick det inte att gå ihop, hur mindre hår kunde dra till sig mer damm. Nu, senare på dagen, insåg jag att det inte var damm. Jag har bränt kalhygget och det flagnar, ett fenomen jag inte varit med om sen.. jag vetefan om jag någonsin varit med om det förut. Antar att huden borde vara väldigt ömtålig, om den legat under en skyddande mantel sen urminnes tider. Jag saknar mitt hår.

3 kommentarer:

  1. Får vi se en bild då? /G.R.

    SvaraRadera
  2. Jag har tagit några bilder med mobilkameran.. men av någon outgrundlig anledning har både mobilen och datorn vägrat acceptera minneskortet längre. Samt, hittar inte drivrutinerna till webcamen. Men någon lösning ska jag kunna få till.

    SvaraRadera
  3. det är bull, haha :p
    Tänk bara på vad min katt hette ;D

    SvaraRadera