fredag 14 augusti 2009

Kort och intensiv tid i Piteå

Hjälpt gode Fader med att flytta ur hans lägenhet i Piteå. Mycket stök och stön, men nu är jag i Umeå igen. Var utan internet där, som vanligt. Inte för att jag kände behovet av det, stupade varje kväll. Fick dock med mig fint loot hem, saker gode Fader inte hade behov av.



Drömde en dröm under tiden jag var där.

Jag gick in på Lidl för att handla någonting (det var en sak som skulle kosta 7kr)
Det fösta jag fick syn på var dragsterpåsar, som kostade 7+3 kr
(det stod så!)
Jag gick vidare in i butiken och såg mjölkdisken. Arlas kostade 9,70 kr/l och Milkos kostade 5 kr. Jag såg en hög julskinkor ligga på brädor på golvet. Jag hörde bandsågar och hammare bakom en upphängd presenning som skärmade av mer än halva butiken.

Jag såg en mini-kyldisk med RisiFrutti och Yoggi. Disken hade genomskinliga plastremsor, som hängde uppifrån och ner, för att hålla kylan inne. Inuti, förutom yoghurten, såg jag en fågel
(sparv?). Den hade frostfläckar, var blåare än normalt, darrade och flög omkring inne i det trånga utrymmet. Jag ville släppa ut den.

Jag lyfte på en av plastflärparna och duckade undan. Fågeln flög ut nästan direkt och for ut i affären. Jag gick vidare med gott samvete. Men jag började känna små kalla vindpustar uppifrån. Fågeln cirkulerade kring mig, och verkade väldigt aggresiv. Den pickade på skallen min
(som för övrigt var rakad), men jag kände ingen smärta, bara kyla. Jag blev sur på fågeln för att den var sur på den som räddade den.



Lista över loot:

*Elgitarr
*Min gamla nylonstringade akustiska gitarr
*Två stora, feta högtalare
*Litet mixerbord till elgitarren och högtalarna
*Tillhörande sladdar till ovan
*Litet bord
*Stor, mycket behövd, hylla
*4 LP-skivor
*Pocketböcker. Typ.. sex stycken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar