onsdag 19 augusti 2009

Diverse

*Ibland (som nu) undrar jag hur många som läser det jag skriver.. Noll? Tre? 20? Tycker det borde finnas nån counter någonstans på sidan..

*Har stött på det bästa svaret någonsin på frågan "Vad skulle du göra om du fick tre önskningar?". Svaret var att behålla dem, så man kan gå genom livet med försäkringen att om det skiter sig totalt, så kan man alltid önska allt tillrätta igen. Screw en miljon kronor, screw lycka eller kärlek. Kan man gå genom livet med livlinor vågar man chansa mer, och kan finna allt man söker själv. Hur kul är lycka om det serveras på ett silverfat?
Önskar jag hade kunnat ta credits för det svaret, men någon annan hann tänka längre än mig tidigare. Aja, kommer det en ande med erbjudandet så har jag iallafall ett svar redo. Frågan är bara om jag skulle kunna hålla mig.

*Bokat tid för ögonkontroll imorrn. Jag tog tummen ur och bestämde mig för att skaffa linser. Kommer bli skönt att kunna se saker igen.. Jag kan inte låta bli att undra vart f-n mina glasögon tagit vägen dock. Jag lade undan dem för något år sedan, men kan för mitt liv inte minnas vart.

*Fixat Gode Faders gamla gitarr. Nu har jag tre funktionella gitarrer i rummet. Trevligt med variation, om än lite platskrävande.

*Smuttar på Jägermeister och lyssnar på gammal jazz i skrivande stund. Det krävs inte mycket mer för att njuta av världen. Kommer nöjet leda mig mot alkolism får jag bränna den bron när den kommer.

2 kommentarer: