tisdag 25 augusti 2009

Drömmen om stranden

Drömde igår natt. Texten blev lite osammanhängande, men fyller jag på så hittar jag på. Det vill jag inte göra.


Jag, Väktarn, Raggarn och en random människa for iväg för att bada på en badstrand. Vi låg på stranden och solade, under en blå sol. De tre andra låg och snackade, men jag kunde inte uppfatta ett enda ord de sa. Plötsligt reste de sig upp och gick mot vattnet, jag följde efter. Även där i vattnet kunde jag inte uppfatta några ord. Jag insåg att ingen av dem tittade mot mig. De hade alltid ansiktena vända bort från mig. Detta irriterade mig. Jag sa till random människan
(tror jag kallade han Björn) att jag kom på en sak. Det hade jag inte gjort, men jag ville bara ha ögonkontakt. När han inte ens vände sig om skvättade jag vatten mot han. Då vände alla sig mot mig med dömande blickar, och sa att jag aldrig skulle passa som Clint Eastwood. Jag försökte ta mig upp ur vattnet. Botten hade en beläggning av döda sillar, så jag simmade även där jag bottnade. Väl uppe såg jag att någon hade snott mina skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar