lördag 28 november 2009

Händelser i okronologisk ordning

Festade igår, det råkade bli lite för mycket i slutet av natten. Pang tjoff var jag patologiskt full. Skämde inte ut mig (vad jag vet) och spydde inte, vilket var skönt. Men när jag vaknade imorse, herrejäklarimig vad jag kände bakisångest.

Köpte sackosäck i torsdags, helt uh-huh-underbar!

Var på dop idag för Systers Batting den Yngre, Lucky. Det slog mighur snygg prästsärken är. Den avger som en ödmjuk pondus och kontrollerat lugn. Skulle vara kul att köpa en egen, ha på krogrundor. Om inte annat vore det en konversationsöppnare.

Igår, innan festen, åt jag och en handfull kursare sushi i Ume stad. Med risk för att vara upprepade: Uh-huh-underbart! Synd att inte alla diggade maten, jag hade gärna sett det bli en tradition. Nåja.

Jag och Gode Broder köpte ett trumset till Lucky i doppresent. Systers Batting den Äldre, Zacky, har ockuperat det i skrivande stund. Sitter och väntar på att han ska tröttna, så jag får testa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar