söndag 1 november 2009

Tankar kring den sexuella definitionen

Var går gränsen för sex? TantraBlog ställde den frågan i samband med att Gudrun Schyman gick till angrepp mot sexköpslagen.

Hursomhaver, vart går gränsen?

*Är det penetration med tillhörande ejakulation? Det kan inte stämma, för då skulle lesbiskt sex inte finnas per definition.

*Att smeka någon annans organ borde räknas, eller hur? Men räknas det om det inte är av syfte för njutning? En kvinna som råkar bli lite för upphetsad av en gynekologisk undersökning t.ex. borde inte räknas.

*Hur är det om ingen njutning ges? Har man sex om ingen inblandad njuter av det? Om man blir avsugen, slickad eller onaneras av en annan, men inte blir upphetsad, är det fortfarande sex? Om inte, men den som utför tjänsten blir upphetsad av det, har då den personen sex, men inte mottagaren?

*Om man har sex med en medvetslös, genom alkohol, piller i drinken, kloroformtrasa, andra medvetsberövande medel eller bara trötthet, har båda sex, eller bara en? Ingen av dem?

*Är en lap-dance sex? Om jag finner det så erotiskt att jag får utlösning av den, om än hon inte rörde Jonthe Jr.?

*Räknas att använda dildo på någon? Det har byggts maskiner som har till uppgift att röra en dildo på olika sätt. Om det är jag som startar och stänger av den för någon, har jag sex med denne någon? Om det hade varit en vev för att få dildon att röra sig, en vev som måste skötas av någon annan än mottagaren, har jag sex då eller bara på sin höjd hjälpt någon att onanera?

Uppdatering: Hittade en bild på en dildomaskin, modell äldre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar