tisdag 5 januari 2010

Drömmen om kiosken

Jag stod i en kiosk, som affärsbiträde. En Vän hade pengaproblem, och en Polare föreslog att jag skulle låna kiosken för att tjäna ihop det Vännen saknade. Kioskägaren lät mig låna kiosken för en dag, utan kostnad.

Dagen tog slut, det hade varit lite människor genom. Plötsligt kom det in ungefär 20 personer in i kiosken, däribland Polaren. Han gick till lösgodiset, ställde sig och började skopa. Jag tittade runt bland de andra besökarna, tlls jag uppmärksammade att ljudet från Polarens håll lät likadant. Han hade skopat samma sorts godis i typ en halvminut nu. Då såg jag att han skopade ner i sin väska han hade med sig.

Jag kände att jag inte hade någon lust att vara i närheten av det beteendet, och gick ut ur kiosken. Polaren kom ifatt och bjöd på godiset. Jag åt av det. Han sa att nu var det dags att få ihop pengarna från kioskägaren. Han plockade fram ett papper, ett kontrakt, ch bad mig skriva på det. Jag kunde inte läsa texten
(för liten och suddig), så jag skrev på utan att läsa. Vi kom fram till kioskägarens hus. Polarn bad mig vänta utanför.

Efter ett tag kom Polaren ut. Han hade två sedelbuntar i sin hand. En på 5 miljoner, till mig, samt en på 1 miljon, till han. Jag gick till Vännen som behövde pengarna. Hon tog emot sedelbunten, mumlade någonting och gick iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar