måndag 25 januari 2010

Helgen som varit

*Lirade pokerturnering mot några ex-nollor och deras vänner i fredags. Kammade hem storvinsten på 500:-. Det fick mig att känna mig som en man. Roar. Vi måste göra't igen någon gång.

*Drog till CC och kollade på film igår. Vi såg The Children, The Hills Run Red och Paul Blart: Mall Cop. Sjuk, sjuk och sjukt kul, i den ordningen.

*Var och såg på Snabba cash på bio idag. Helt ok ändå, fastän den avvek lite väl mycket och ibland omotiverat från boken. När man skapar en film efter en bok behöver man inte bygga upp karaktärerna, de finns redan. Men varje avvikelse från boken gör att karaktärerna agerar out-of-character. Jag gillar inte sådant.

*Är det bara jag, eller har Umeå blivit vackrare över natten? Jag blev chockad av The Beautiful People som satt på bion.

*Sovmorgon till efter lunch.. jag tror nog jag ska försöka ta mig upp innan den digitala klockan klämtar tvåsiffrigt, om än tanken är lite lätt motbjudande nu.

*Mobilen har dött väldigt mycket idag, och det har inte räckt med att ta ut och stoppa in batteriet som vanligt. Jag har vart tvungen att hoppstarta den med laddaren. Jag börjar fundera på om jag inte ska köpa ny mobil ändå.. Nu är ju ett bra tillfälle, stor-CSN och allt. Men tror nog jag väntar, det kanske är tillfällig nedgång bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar