måndag 4 januari 2010

Elkul

Tillbaka i Umeå. Då jag glömde mobilladdaren i Skellefteå, och använde en gammal mobil trasig på flera sätt som reserv, kände jag för att se hur pass bra min badade Nokia mådde, efter ett par tre månaders vila. Den mådde utmärkt, fungerade klockrent! I en halv dag. Tvärdog. Var tvungen hoppstarta den med laddaren. Knapparna fungerar iallafall som de ska, ett problem mobilen hade tidigare. Så, kanske hoppas på lite lotto och köper ett nytt batteri. Har vi tur är det bara det som är fuckat.

Hittade åt mina gamla, dyra hörlurar idag också, tillsammans med Nokia-handsfree-sladden. Jag hade gömt och glömt de i en bröstficka på min vinterjacka i närapå ett år. Det var ett kärt återseende.

Väktarn har startat LAN här i lägenheten. Lär nog haka på några matcher, om de spelar rätt saker.

Jag har haft en ruta som kommit upp varje gång jag startat datorn sen jag formaterade den sist. SysPrep eller något dylikt hette den. Jag har alltid tryckt 'cancel' när den kommit upp, då datorn fungerat utmärkt utan vad den än tänkte göra. Nu imorse råkade jag trycka 'OK'. Den gick en minut, sen blev det ett herrans liv i elektroniken. Slutet kan sammanfattas i att inget hände, förutom att alla mina inställningar, bookmarks, genvägar och personifieringar av datorn försvann. Humor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar