tisdag 8 september 2009

Drömmen om händelser efter en fest

Nu får det fan räcka med Våga och vill-serien. De få läsare jag har ska inte behöva sitta som frågetecken, och jag borde sluta lämna ut för personliga saker på internets.

Nu: En dröm!

Jag var borta i Muskus med släktingar och deras vänner, på en fest. Det var varm sensommar. Emul var med. En hög kursare var med. En större hög okända var också med.

Vi skulle till att packa ihop, då många skulle resa söder dagen efter. Terminen skulle börja tror jag. Alla som hade bil skulle dra iallafall. Jag hojtade ut,frågade om det fanns någon som skulle åt samma håll som jag och Broder. Alla stannade upp och stirrade på mig, ingen ville anmäla sig. Broder sprang till kursare Mag. och Cam.s bil, började lasta den och ropade på mig att vi skulle åka med dem. Jag sprang till våran campingplats
(nerbrunnen eld, raserade tält, ölburkar och flaskor som stod lite varsomstans) och slängde in några strumpor som någon hade slängt ut ur min väska. Jag funderade på om jag skulle rensa upp stället innan jag drog, men sket i det då Cam. och Mag. verkade väldigt stressade.

Jag rusade in i huset som stod några meter bredvid campingsplatsen, till en garderob som höll mina gamla kläder
(från när jag var runt 14, tror jag). Emul stod där och skrattade åt vad man bar förr i tiden. Vi skrattade gott åt de kommentarer vi hade om kläderna (kommer för mitt liv inte ihåg kommentarerna.. synd, då vi hade jäkligt kul åt dem), tills jag tittade in i garderoben, tog en lila tröja och drog på mig den. Jag rusade ut till bilen och lastade min väska och hoppade in i baksätet, och såg Broder rusa runt med sin väska i hand.

Kursarna började släppa bromsen och rulla iväg med bilen. De sa det var bråttom. Broder sprang till bagageluckan och slängde in en väska, sprang sen iväg igen. Nu började kursarna köra. Broder öppnade passagerarsätet och slängde en stor gul skopa med skräp
(mest sand) in i Cam.s knä. Sen försökte han få upp baksätesdörren, men bilen rullade litet för fort. Broder fick börja löpa för att hänga med. Han var precis på att hinna ifatt (tror vi körde i 50 km/h då), när det kom en mötande bil som körde på hans sida av vägen, så Broder var tvungen slänga sig i diket. Nu körde våran bil i full gas.

Jag vände mig om och såg Broder köra ikapp oss i en röd Ferarri
(stulen). Tyvärr körde han på en bil, en vanlig bil med blåljus på taket. En civilpolis. Broder gasade iväg förbi oss med civilaren i baken. Sen vart det tyst. Vi körde vidare, förbi en korsning, och en u-sväng direkt efter som stegrade ungefär 10 meter. Mag., som körde, skrek till när svängen kom och vi körde ner i diket. Bilen var tydligen galet understyrd. Hon sa att det var på grund av däcken, då däcken hon hade skulle ha 2.1 Ba i tryck, sådana däck var mycket billigare än vanliga (vilket tryck ska vanliga däck ha, förresten? på tok för länge sen jag lärde mig sånt..). Problemet var att man var tvungen vika dom runt fälgen, därav understyrdheten. Hon tog oss ur diket och uppför u-svängen igen. Jag tittade ner på korsningen och såg Broders röda Ferarri stå där, han hade tydligen blivit av med polisen. Plötsligt gasade han ur korsningen och krockade med en annan civilare. Broder började gasa, men stannade efter ett par meter. Poliser hoppade ur civilarbilen och slog ner Broder med batonger. Ena polisen var Andersson, den andra hade inget ansikte (ingen näsa, ingen mun, inga ögon, inget ingenting).

Vi kom fram till en grupp med människor som roade sig precis som vi hade gjort innan. Tre st
(heta) tjejer kom fram till mig och började klängas och petas som besatta, på mig. Broder var där, alldeles blåslagen. Han sa han skulle vara tvungen sitta i häkte tills rättegång, om ingen betalade borgen nu. Jag hade inga pengar på mig, vilket var synd, då han hade något väldigt viktigt att göra imorgon. Han vägrade säga vad, dock. Kvinnorna började klänga igen, en hoppade upp på mig rygg och höll sig kvar. Tror hon var rädd för marken. En liten unge kom fram till mig med en återförlutningsbar påse med fruktbitar i. Jag la ner den på marken och jag och kvinnan försökte få upp och äta ur påsen utan händer.

Om ni undrar, Muskus är den vackraste platsen på jorden. Jävligt myggig dock. Och ligger lite för nära Älvsbyn för att man ska vara bekväm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar