onsdag 9 september 2009

Piercingen och slarvet

Kan det vara sant? Kan jag ha blivit sjuk med den nya influensan? Kroppen är inte frisk, men vi får se hur det artar sig.

När jag piercade mig (jag piercade mig i söndags, tre st på högeröra, för eventuella som inte vet) gav killen mig fyra viktiga råd att följa för att undvika komplikationer.

1. Rengöra två gånger per dag.
2. Inte dricka alkohol på minst två veckor.
3. Hålla sig frisk.
4. Undvika områden med dålig luft.

2:an höll jag lite mindre än 48 timmar. Och nu 3:an höll i 72 timmar. 4:an misslyckades jag med samma tidpunkt som jag gick ut på Coronas rökrum igår. En av fyra är inte okej.

Jäkligt mycket som sker just nu, jag vill inte behöva dras med ett skadat öra utöver allt. Kanske borde skärpa mig.

Snart slutar nollningen, på gott och ont. Kommer bli behagligt med lite mer tid över iallafall.

2 kommentarer:

  1. tjo pårej sötnos ;p alkoholen e bara skitsnack =) såvida du inte har läk kött som en gammal tant med hiv ;) var i örat haru piercat dig? =) en punchning o 2 andra lr va har du gjort? :p //micke

    SvaraRadera
  2. De sitter på rad, med kanske en halv cm mellanrum vardera. Den översta sitter ungefär en halv cm från den översta punkten på mitt öra.

    Inte lätt att förklara :P

    SvaraRadera