torsdag 24 september 2009

Varning: Nätverksnörderi och hårda ord

Jag har haft stora problem med nätverket. Min dator tappade internet halvsekunder i taget flera gånger per minut. Spotify fungerade utan anmärkning, men skulle jag streama videos eller köra något FPS eller RTS var det bara att drömma. Steam, WolfTeam eller Warcraft III har jag inte kunnat lira på evigheter.

Idag kom jag dock på genidraget att flytta routern från bakom TVn och högtalarna och Xboxet och Popcorn Hourn och förstärkarn, till en annan plats med mindre magnetfält. Samt även högre placerad. Internet fungerar klockrent nu, och vårt Kim Wilde-altare ovan TVn har nu sällskap av ett grått åbäke med dinglande sladdar. Inte fagert, men det funkar.

Ytterligare en sak: Vi dumpade BBB 24/2 idag till Banhof 100/100. Mer än 400% mer downspeed och 5000% mer upspeed, till 57% billigare pris. Dessutom är Banhof uttalat för integritet över internets. It's like, sweet!

Får bara se om paradisgräset är så grönt som det verkar. Hadopi gick igenom, så risken finns att man närsomhelst vaknar upp med internet-ban i ett par år. Franska fittungar..

Finns det några fittungar som läser min blogg, och tar illa upp för att jag använder det som ett skälsord, ber jag om ursäkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar