söndag 14 juni 2009

Blomsnifferi och lista

Drar mot Uppsala på tisdag. Börjar bli lite le på Halmstad, må jag säga. Nu särskilt när fader lämnat lägenheten med kvinnan sin för resa mot Madrid. Jag kan säga: inte en chans att jag orkar stanna här själv under sommarkursen. Särskilt med tanke på att jag inte behöver klara den för att få csn.

Det fick bli tåg igen, om än jag kunde tagit ett direktflyg mot Arlanda, sista minuten-biljett som skulle gått på 400 kapsyler. Istället går det på 700 nu. En flygresa skulle ta under en timme, plus en timme buss från Arlanda till Uppsala, men nu kommer jag ta mig till Uppsala på ungefär 5 timmar.

Då kan man fråga sig: Varför tog Jonthe det dyrare och långsammare alternativet?

Resan är målet, som vissa av er kanske hört mig säga, på det sätt som resten av er inte gjort. Man ska inte ha för bråttom att ta sig till slutdestination, då det finns mycket intressant på vägen att se. På sträckan Umeå-Halmstad såg jag Who framed Roger Rabbit?, Hitchcock's Psycho och halva V for Vendetta. Det är inte ofta jag tar mig tid att se filmer, så en tågresa är ett utmärkt tillfälle.


Med det i åtanke: Här kommer en lista på filmer jag 'införskaffat' inför min tågresa mot Uppsala. Lär inte se alla, men jag vill gärna ha lite valmöjlighet när jag väl sitter där. Samt, filmer på datorn är alltid bra att ha.

*The Dead Zone
*Identity
*Deadgirl
*28 days later
*28 weeks later
*Willy Wonka & The Chocolate Factory (1971)
*Alice in Wonderland

Ska bli spännande att se vilka jag kommer se. Alice in Wonderland är inte helt 'införskaffad' i skrivande stund, och 'införskaffningsprogrammet' meddelar att det kommer ta många timmar innan den har blivit just 'införskaffad'. Risken finns att den inte hinner innan jag måste dra mig vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar