torsdag 11 juni 2009

Lösning

Jag har klarat alla kurser nu under vårterminen. Det innebär att jag inte behöver klara den här sommarkursen för att få csn från den. Och jag har skäl att tro jag inte kommer klara av den. Så jag har nu beslutat att bara njuta av tiden här i Halmstad. Jag tänker lära mig det som mitt spontana intresse tillåter, men jag tänker inte plugga för kunskapen. Så länge det roar mig kommer jag gå på exkursionerna och föreläsningarna. Så länge jag inte blir uttråkad kommer jag stanna i Halmstad. Det är härligt att bara vandra runt och suga in upplevelser, naturistiska(?) och sociala.

Nu kanske ni tycker jag är moraliskt förkastlig, moochar på systemet, eller bara lat. Det kan vara sant. Men jag känner mig fri. Samt, lata startar inga krig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar