tisdag 16 juni 2009

Jag har ett problem..

Jag gick på stan igår istället för att gå på exkursion med sommarkursen. Jag såg ett par riktigt heta shorts för 300 piltangenter på Carlings. Jag stod, funderade, dividerade, tänkte. Hade jag råd med dem? Efter en kraftansträngning beslöt jag mig för att inte köpa dem, och kände mig mycket nöjd med mig själv.

Sen köpte jag solglasögon, två pockets och en Onico av pengarna jag inte la på shortsen. Vill jag ha någonting och inte köper det ser jag pengarna som jag inte la ut som sparade pengar. En sparad slant är en tjänad slant. Om jag nu precis hade tjänat 300 så fanns det inget skäl till att inte spendera pengarna, eller hur?

Jag får se till att alltid köpa det jag vill ha, för pengarna ryker vare sig jag vill det eller inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar