tisdag 9 juni 2009

Lista över saker som inte gick fullt så smidigt under resan mot Halmstad

* Testade att köpa sms-biljett när jag skulle ta bussen mot tågstationen i Umeå. Den kom först en halvtimme efteråt, så nu kostade den resan dubbel taxa för mig.

* Bussen mot Sundsvall stötte på ombyggnationer utanför Sundsvall, så den blev 10 minuter försenad. Med tanke på att jag innan hade 15 minuter på mig att ta mig till tåget mot Stockholm vart det lite för stressigt för fågelhjärtat.

* En halv kilometer söder om Sundsvall körde tåget på ett 'oidentifierat föremål'. Vi stod och väntade i en timme på att räddningstjänsten skulle undersöka rälsen och ta reda på vad vi körde på. (det var en sten.. damn kids)

* I och med förseningen på en timme kom det två mötande tåg på rälsen som vi var tvungna vänta skulle passera. Ungefär 10 minuter per tåg.

* Uppsala station var full när vi anlände, så vi var tvungna vänta i cirka fem minuter.

* Även Stockholm station var full. Bara två minuters väntetid där dock.

* Tåg mot Halmstad hade slutat gå, så jag var tvungen ta ett tåg mot Göteborg, för vidare byte mot Halmstad därifrån.

* Halmstad station var full. Väntan i två minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar