söndag 21 juni 2009

Mobil

Då har man firat midsommar. Jag spenderade den ute på Gräsö tillsammans med broder och hans posse från fredagen till idag (söndag). Då han blir kallad Ior av dem blir det naturliga nicket för mig Lill-Ior. Det finns värre saker att bli kallad.

När vi var där ute på ön drattade jag ner i havet, men mobilen i fickan. Needless to say tvärdog den, och allt hopp kändes borta. Men jag lät den ligga och torka under hela lördagen (fick ett tips att den skulle ligga i risbad) och lo and behold, den startade. Då var det bara det att SIM-kortet var ju urplockat och ute på villovägar. Ett bra tag senare hittade någon åt kortet, och gav det till mig. I all iver jag nu hade att testa mobilen så tänkte jag lägga in det på stående fot, när mitt underlag var brädor skruvade ihop till en veranda med springor. Ja, jag tappade kortet. Och ja, det föll i en sådan nämnd springa.

Vi fick tag på ett verktyg och fick bort en av brädorna så jag kom åt kortet igen dock. Jag stoppade in det och allt var frid och fröjd, tills typ nu. Jag är osäker på varför, men mobilen kan inte vara igång längre än 5 sekunder i sträck längre. Den ska få torka mer, men risken finns att jag blivit mobillös.

Kul att nämna: Broder hoppade i vattnet med sin mobil på sig dagen efter jag drattade. Så även den dödde. Bröderna Ior strikes again.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar