onsdag 6 maj 2009

Drömmar gånger två

Det som fick mig att ta tummen ur, och faktiskt skapa blogg, var att jag skrev ner ett par drömmar jag drömde inatt/imorse. Jag ville ha dem på pränt, på någonting jag inte kommer råka tappa bort eller slänga (läs: papper). Internets, come to my aid!

Ha nu i åtanke att jag skrev ner drömmarna när jag varit vaken i 3o sekunder. Det som står här är en direkt avskrivning från det jag skrev, så risken finns att det kan vara lite.. oförståeligt. Inte ens jag förstår allt som står.

Den första drömmen:
Kl. 12 skulle Någonting ske. Ingen visste vad. Det skulle dock ske på en tegelvägg utomhus. Jag satt vid den och väntade. En kvinna kom. Hon skulle också vänta på Händelsen. Hon hade en fickplunta med sig, som hon sa innehöll röken från marijuana. Hon rökte en cigarett. Klockan var 11.57. Hon rökte klart. Klockan var 11.59. Hon tryckte in fimpen i ett hål i väggen, hällde innehållet av fickpluntan som ett kors på tegelväggen, med fimpen som central punkt. Innehållet var vätska och luktade, blandat med marijuanan, urin.
En kommunist satt vid väggen med oss och påpekade att det var såhär anarkism luktade.

Den andra drömmen:
Det var natt. Ett stort gäng barn var ute och förstörde cyklar och mopeder. Jag ropade/skrek åt dom frön mitt fönster. Nästan alla flydde. Kvar fanns en grupp av de äldsta (uppskattningsvis 15 år). De låg på en madrass de släpat ut, och tog droger.
Jag ropade åt dem att gå hem. De kallade mig gubbe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar