söndag 31 maj 2009

En flock tankar

Har inte haft mycket tid över, den senaste.. tiden. Jag har velat blogga om olika ting, men jag kan bara skriva saker när jag inte har någonting annat att göra. Nu sitter jag på Systers dator i Skellefteå, alla har lagt sig och även så jag. Vill bara vädra mig lite.


*Brännbollsyran är ett lysande koncept. Utklädnader, alkohol och brännboll kan omöjligen bli en dålig kombination. Sen, att vårat lag bara vann en match är oviktigt. Jag bugar vördnadsfullt i era riktningar, värderade lagkamrater.

*Drömde en dröm för ett antal dagar sen. Hittade inte åt skrivdonet när jag vaknade, så den drömmen i storhet försvann. Jag minns dock att i drömmen kom det en utbytesstudent fram till mig och frågade om jag ville köpa "amf" av han. Han menade amfetamin. (droger i drömmen, igen..) Jag och han letade reda på ett ställe där vi kunde utföra transaktionen ifred (tror vi var på uni-området). Vi kom till ett bibliotek, och jag handlade tre tabletter för 50 kr. Det satt folk runt om oss och tittade, så handeln sköttes utan ord och med små rörelser. Jag betalade med en 100-lapp. Sen vandrade jag runt i området i jakt på ett mer avskiljt område. Jag stötte på Bull som fasade över att jag skulle ta drogerna. Hon gav mig en halv tablett och bad mig börja med den, så jag skulle vänja mig in i drogen och inte urflippa. Jag tog emot den.

Säga vad man vill, men omtänksamt var det av henne =)

*Majoriteten av mina drömar sen jag började blogga har innehållit droger. Ibland jag som tagit dem, ibland andra i min direkta omgivning. Det är jävligt mysko, men jag har en teori om att det är mina nikotinreceptorer som spökar. Över 2 månader och en vecka sen jag slutade. Go me!

*Tagit ett par bilder som skulle kunna passa som profilbild här på bloggen. Problemet är att jag tappat bort mobil-dator-sladden, och kortläsaren i datorn fungerar inte om jag inte återinstallerar Vista. Vi får se hur jag löser det här dilemmat, spännande spännande.

*Tenta på torsdag, har än sålänge inte hunnit plugga. Lär bli 10-timmars-pass fr.o.m. måndag.

*Jag har kvar bandet vårt brännbollslag hade som utstyrsel. Jag bär det runt armen. Säga vad man vill, men färgen är snygg, tror jag komer bära den tills jag tappar bort den. Känns bara fair, jag tappade mina solglasögon under yran, så nu ligger jag plus minus noll i atteraljer.


Jag tror jag nöjer mig såhär. Finns fler saker, men många av dem är inte sådant jag vill lägga upp för omvärlden att läsa.

Fridens.

2 kommentarer:

  1. Du Jonthe det är ju just alla smaskiga detaljer vi vill läsa! :p Skriv i gåtor så läsaren får lista ut det själv har du ju inte "sagt nåt" :)

    SvaraRadera
  2. Det måste verkligen va nikotinet som spökar. Verkligen!
    :p

    SvaraRadera