torsdag 21 maj 2009

En torsdagkväll

Det var ett dryckestillfälle igår. Fick i mig en hel del.. Det finns säkert saker jag borde skämmas över, men än så länge kan jag inte nämna några. De lär komma med tiden..

Vi spelade ett spel, där man ska läsa ett påstående och så ska de andra uppskatta hur väl påståendet stämmer överrens med läsarens person. Det kom fram att folket ansåg att jag väl väldigt sparsam med mina komplimanger.. Känns som någonting jag borde arbeta mer på. Saken är den att jag tokvägrar att ge komplimanger om jag inte menar dem. Får jag en 'wow'-känsla över något/någon berättar jag det. Annars blir det bara falskt.

Jag försökte förmedla det igår för folket, men uttryckte mig så klokt som att det är för sällan folk imponerar på mig. Inte de vackraste orden man kan säga, ibland låter det bättre i huvudet än när det far ut. Jag insåg det under kvällen, och försökte förmedla min avsikt att bättra mig med komplimanggivandet. Jag tryckte ur mig orden att jag kanske borde sänka mina standarder, för att på så sätt kunna ge komplimanger oftare. Jag måste säga, i huvudet lät det utomordentligt fint och bra. Men nu så kommer ingen av de folket anse mina komplimanger värda något.

Kanske lika väl, då slipper jag pressen ;)

Aja,

1 kommentar:

  1. Haha, kommentaren att sänka standarden var härligt klumpig! :P

    SvaraRadera