lördag 23 maj 2009

Problemet med skapelser

Inga drömmar på ett bra tag nu.. Och tankar är det inte så gott om heller. Det känns som det är dags för mig att börja lite mer med kreationer på den här bloggen. Då tänker jag mest musikaliska sådana. Det händer ofta att jag nynnar/plingar fram en melodi, kommer på några rader text till, och sen glömmer bort det efter elva minuter.

Frågan är bara, hur ska jag visa upp mina kreationer?
*Det naturliga för mig vore att skriva en tablatur. Fast det kräver att läsaren kan förstå såna, och har en gitarr till hands.
*Jag har funderat på att skriva noter, men då måste läsaren kunna förstå det, och för att vara ärlig, jag är inte en av de som förstår.
*En tanke vore att spela in musikstycket, lägga upp som en .mp3 som folk kan streama från bloggen. Men det kräver dels mycket arbete från min sida, dels att jag införskaffar inspelningsutrustning. Dyyyrt.
*Jag skulle kunna spela in med webcamen och lägga upp på youtube, länka dit. Men än sålänge är jag inte tillräckligt exhibitionistisk för att lägga upp mig på youtube. Det känns fel.
*En sista tanke är bara att lägga upp texten och ackorden. Då kan ingen veta melodin dock. Förutom jag då.

Vi får se hur det blir, om det blir. Worst case så får bloggen byta namn till något annat.
"Jonthes fantastiska tankar, drömmar och vad-jag-finner-i-kylskåpet-listor" låter lite catchy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar