tisdag 12 maj 2009

Drömmen om poolen

Drömde en dröm imorse. Men råkade somna om när jag skulle skriva ner den, och var minuter ifrån att komma försent till föreläsningen sen. Men jag hann fundera över drömmen innan jag somnade, och jag vet ungefär vad som hände, om än jag inte skrev ner något.

Det var en stor sammandrabbning av folk vid en gigantisk simbassäng. Jag stod längst till vänster på den, tillsammans med en "polare" (tror det var den finniga pojken från tv-serien American Dad... Skämmigt? Ja. Men jag tänker inte censurera mig). Jag fick något infall, började kritisera han, säga jag hatade han och dyl. Alla andra vid poolen var tysta och begrundade mig. Jag minns att jag kände deras hat mot mig, men jag brydde mig inte. Jag började vandra längst med poolen, skrek mer åt de andra än åt han, hur mycket jag ogillade han.
Sen var det någonting som hände, och jag hatar mig själv för att jag inte minns vad, som gjorde att alla vid poolen hurrade på mig. Ingen var sur på mig över det jag sagt, tvärtom tror jag de förstog mig. T.o.m. finniga killen.

Nästa dröm ska jag hinna anteckna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar