fredag 15 maj 2009

Drömmen om gubben och killen

Ytterligare en dröm nu. Börjar bli proportionellt lite väl många drömmar, men jag har för tillfället tanketorka, och vet inte hur länge sen sist jag kreerade något. Förutom den tuffa bannern här på bloggen. Och den lär bytas ut så fort jag har lite död tid över igen.

Jag var på en gubbfest på en altan. En av gubbarna där kände jag sedan tidigare. Han satt ner på en vit plaststol, jag stod lutad mot en balk bredvid han. Det var kanske 30-40 gubbar i kostym runt om oss som drack drinkar och samtalade. Gubben jag kände sa till mig: "Jag är mer korrupt än alla andra här." och pekade runt på människorna. Sedan plockade han fram en färdigrullad marijuana och gav mig. (En dröm som innehåller droger igen.. jag säger bara, what the fuck! Innan någon börjar undra: jag är inte pundare, det är något annat som sätter in dom i mina tankar) Jag tog ett bloss och kände att det var en menthol-cigarett som han tagit bort filtret på och knycklat ihop. Jag sa: "Jag är principiellt emot bruket, men jag anser dem borde vara lagliga. Har jag fått det från dig" Han log och nickade, och sa att det var dags för oss att resa.
Vi gick in från verandan och hamnade i en stor flygplats. Vi gick några meter i en krokig korridor, sen var vi i en incheckningskö. En stressad yuppie-stereotyp trängde sig före mig i kön, mellan mig och gubben. Gubben blev klar fort, de bakom disken kände igen honom och gav han särskilld behandling. För mig tog det en lång tid. Killen bakom disken ville ha mitt kontokort för att kontrollera att jag var jag. Jag gav han det, och han gick iväg. Efter ett tag ledsnade jag och gick förbi incheckningen.
Jag plockade upp mobilen och skulle komponera ett sms till gubben när jag stötte in i tre ungdomar, så en med orange mössa spillde sin dryck han höll i handen. Killen började förfölja mig, och försöka halvt diskret putta mig mot stolar och annat bråte längst med vägen. Jag tryckte tillbaka. Jag började skrika och bli otrevlig, försökte nu helhjärtat få mig att ramla in i saker. Men då jag var större och starkare var det han som flög in i sakerna. Tillslut kom ajg fram till bortre kanten av det stora rummet, och möttes av en vägg av glasfönster. Vi var flera våningar upp. Jag stod med glaset mot ryggen och killen med orange mössa kom framför mig. Jag greppade tag i hans arm och spann runt 180 grader, så han till hälften dunkade i ett fönster, till hälften i en fönsterkam. Till min förvåning sprack glaset väldigt lätt, men han föll inte ner. Jag greppade tag i han igen och snurrade nu runt 360 grader, så han dunkade in i fönstret bredvid. Han flög ut.
Jag trodde jag blivit av med han, skulle till med att gå därifrån, när jag hörde han ropa på hjälp och såg hans fingrar hålla fast i kanten. Min första tanke var att bända upp hans fingrar och låta han falla, men hans två polare rusade till fönstret och stirrade ner på han. Jag beslöt mig för att rädda han, så jag sträckte ut handen och drog upp han. Jag såg att hans polare fortfarande stirrade ner genom fönstret, fastän han inte var kvar där. Tydligen brydde de sig inte om honom, utan bara hålet han/jag gjort. Killen var omtöcknad och kippade efter luft. Jag gick därifrån innan han skulle hinna till att säga något till mig. Jag kollade på klockan. 13.47. Det var 6 timmar innan mitt och gubbens plan skulle gå.

Detta var en lite mer spännande dröm. Men jag är lite fundersam över likgiltigheten jag kände över killen med den orangea mössan. Aja, i drömmens värld är allt möjligt. Även att jag blir en känslokall potentiell mördare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar